Få koll på CSDDD: Struktur och granskning – hur företag säkerställer efterlevnad över tid

Få koll på CSDDD: Del tre

Vid det tredje tillfället i denna webbinarieserie får du en djupare förståelse för vad som sker parallellt med att företagen genomför sin implementering. Vi går igenom hur kommunikationen bör utformas (med koppling till CSRD och annan relevant lagstiftning) och inspireras av hur företag samarbetar för att hantera komplexa frågor kopplade till sin negativa påverkan genom branschinitiativ och åtgärdsplaner. Vi kommer också att diskutera vad företag kan göra för att säkerställa att de nyetablerade processerna förblir levande och anpassas efter företagets utveckling. Dessutom kommer vi att belysa vikten av att involvera och samarbeta med med de som har intressen i eller påverkas av bolagets aktiviteter för att säkerställa att de berörda intressenternas perspektiv beaktas i det fortsatta arbetet.

7 maj 2025 kl. 10.00 – 11.30

Talare:

Fler talare och gäster presenteras inom kort.  

Vänligen notera att webbinariet erbjuds exklusivt till dig som tillhör ett medlemsföretag hos UN Global Compact Network Sweden.  

Om serien:

EU:s nya Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD) är här för att förändra spelplanen för hållbart företagande. Företag som vill ta på sig ledartröjan, och dessutom vara fortsatt konkurrenskraftiga, behöver nu kavla upp armarna och sätta sig in i vad CSDDD betyder för dem.  

Men det kan kännas överväldigande att möta ännu ett komplext regelverk. Därför vill vi på UNGC Sverige hjälpa dig att bena ut vad direktivet innebär och hur ditt företag kan möta kraven – steg för steg. Tillsammans med PwC bjuder vi nu in medlemsföretag till en exklusiv webbinarieserie i tre delar där vi tillsammans djupdyker ner i hur du praktiskt kan arbeta med CSDDD och uppfylla regelverket. 

Här får du: 

  • Insikter om CSDDD:s krav och vad de betyder för ditt företag. 
  • Praktiska råd om hur ni kan integrera hållbarhet i hela värdekedjan. 
  • Konkreta exempel från företag och experthjälp från PwC.