Nyheter och aktiviteter

Event

17 november: Introduktion till UN Global Compact och det…

Är du ny medlem i Global Compact Network Sweden eller kanske bara nyfiken på vad vi gör och vår koppling till UN Global Compact? Varmt välkommen till nästa webbsända introduktion den 17 november.

Vid detta tillfälle får du som medlem en introduktion till vår verksamhet med möjlighet att ställa frågor, diskutera med andra medlemsföretag samt dela dina förväntningar på medlemskapet.

På mötet kommer du få lära dig mer om:

  • Vilka är organisationerna UN Global Compact och Global Compact Network Sweden?
  • Vilka är UN Global Compacts tio principer och hur relaterar dessa till de Globala Målen?
  • Vilket värde får du som medlem och vilka är möjligheterna att engagera sig på både lokal och global nivå?
  • Vilka förväntningar finns det på ditt företag/organisation och hur fungerar COP-rapportering?

Mötet riktar sig framförallt till dig som är ny medlem i Global Compact Network Sweden, men passar även dig som arbetar för ett medlemsföretag men kanske inte tagit del av nätverkets aktiviteter tidigare. Om du har kollegor som du tror är intresserade av att lära sig mer om Global Compact, tipsa gärna dem att anmäla sig!

För att introducera verksamheten och svara på frågor deltar Philip Thormark, Executive Director och Magnus Mellgren, Operations and Network Manager på Global Compact Network Sweden.

Varmt välkommen!

Under webbinariets sista halvtimme kommer du få möjlighet att nätverka och samtala med andra medlemmar ur nätverket!

Praktisk information

Tid: 17 november 2021, kl 09.00-10.30.
Webbevent: Eventet sker online. Länken till webbeventet skickas ut en vardag före seminariet.
Deltagare: Alla som är anställda hos medlem i Global Compact Network Sweden.
Registrering: Eventet är gratis. Sista anmälningsdag är 16 november kl 13.00.
Kontakt: Har du frågor om eventet är du välkommen att mejla till info@globalcompact.se.
OBS: Mötet är endast för medlemmar i Global Compact Network Sweden.

Anmälan

Nyheter

Är du UN Global Compact Network Sweden’s nya Programme…

Är du en erfaren och självgående projektledare med fokus på event och ett stort intresse för hållbarhet? Vill du jobba i en global organisation på lokal nivå i ett entreprenöriellt sammanhang? UN Global Compact Network Sweden (GCNS) söker nu en Programme and Event Manager som vill bidra till att hjälpa svenska företag att accelerera sitt hållbarhetsarbete.

Som Programme och Event Manager kommer du att ha en varierad roll med stort eget ansvar. Du kommer i din roll att planera, förbereda och genomföra medlemsevent av varierande storlek utifrån UN Global Compacts 10 principer samt FN:s globala mål för hållbar utveckling. Du ansvarar för att ta projektet från idé till genomförande, både för återkommande event men även för nya event där du ansvarar för att utveckla koncept från grunden. En central del av uppdraget kommer att vara att identifiera talare inom hållbarhetsområden med hög relevans för näringslivet. I rollen ingår även att under event representera GCNS i rollen som arrangör, moderator och facilitator med mera.

Idag består GCNS sekretariat av två medarbetare, Executive Director och Operations and Network Manager. Till våren kommer även en Communication Manager att tillhöra teamet. Programme and Event Manager rapporterar till Philip Thormark, Executive Director. Sekretariatet är placerat i Göteborg, men kommer även att ha verksamhet och närvaro i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för planering, genomförande och projektledning av medlemsevent i enlighet med GCNS långsiktiga eventplaner och värdeerbjudande.
  • Identifiera och rekrytera talare samt ansvara för samarbete och koordinering med konsulter inom GCNS event.
  • Skapa engagemang hos medlemmar och andra intressenter genom våra event.
  • Projektleda genomförandet av längre utbildningsprogram för GCNS medlemmar i samarbete med UN Global Compact och andra nordiska Global Compact-nätverk.
  • Vidareutveckla GCNS eventstrategi samt utveckla nya idéer och koncept för event.
  • Formulera mål för eventarbetet samt säkerställa att dessa nås.

Bakgrund och erfarenheter:

  • Minst tre års dokumenterad erfarenhet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Erfarenhet av projektledning med fokus på event. Vi ser även gärna att du har erfarenhet från strategiskt utvecklingsarbete.
  • Du ska ha kunskap om hållbarhetsområdet och den globala och lokala hållbarhetsagendan, samt god förståelse om aktuella hållbarhetsfrågor för näringslivet.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du självgående, utåtriktad och har lätt för att bygga relationer. Du är orädd, och vågar ta initiativ samt har förmågan att identifiera nya trender inom hållbarhetsområdet. Under vissa perioder är det högt i tempo, där rollen kräver att du arbetar parallellt med olika event.

Placering: Placering för tjänsten är företrädesvis i Göteborg, men vi är även öppna för placering i andra orter.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Observera att sista ansökningsdatum är den 24 oktober men att urval och intervjuer sker löpande. Ansöker gör du här www.novare.se. Bifoga ditt CV och personliga brev. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ambjörn Ingvaldson på ambjorn.ingvaldson@novare.se, 0761-62 36 89 eller Axel Kagevik på axel.kagevik@novare.se, 0763-24 66 11.

Nyheter

Är du UN Global Compact Network Sweden’s nya Communication…

COMMUNICATION MANAGER

Är du UN Global Compact Network Sweden’s nya Communication Manager?

Vill du jobba med att skapa engagerande kommunikation och driva hållbarhetsagendan framåt? Vill du testa att jobba i en global organisation på lokal nivå i ett entreprenöriellt sammanhang? UN Global Compact Network Sweden (GCNS) söker nu en Communication Manager till sekretariatet.

För att växla upp vårt arbete i GCNS söker vi en Communication Manager som vill vara med och öka kännedomen om det svenska nätverket och stärka värdet för de svenska medlemmarna. Som Communication Manager kommer du att ansvara för att driva GCNS kommunikationsarbete.

En central del i uppdraget är att ta fram en kommunikationsstrategi och aktiviteter utifrån nätverkets positionering. Du kommer ansvara för att aktivera GCNS kommunikationskanaler såsom nyhetsbrev, hemsida och sociala medier, för att nå stora och små företag såväl som andra intressenter. Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med övriga medarbetare i sekretariatet.

Idag består sekretariatet av tre medarbetare, Executive Director, Operations and Network Manager samt Programme- and Event Manager. Communication Manager rapporterar till Philip Thormark, Executive Director. Sekretariatet kommer utgå från Göteborg, men kommer även att ha verksamhet och närvaro i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Formulera mål och strategier för kommunikationen och säkerställa att målen uppnås
  • Ansvara för nyhetsbrev som månatligen skickas till nätverkets medlemmar
  • Driva projekt för att utveckla hemsidan
  • Utveckla målgruppsanpassat informations- och marknadsmaterial om UN Global Compact, det svenska nätverket och vad vi erbjuder
  • Ansvara för kommunikation i samband med event och digitala sändningar
  • Utveckla Global Compact Network Swedens strategi för sociala medier (fokus på LinkedIn) och driva kommunikation i dessa kanaler.

Vi söker dig som har erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Du har ett mycket stort intresse för hållbarhet och framtidsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från en kommersiell roll inom näringslivet. Vidare har du mycket goda kunskaper och stort intresse för sociala medier och digital kommunikation, samt erfarenhet av att arbeta med bl.a. nyhetsbrevstjänster samt verktyg som Photoshop eller InDesign.

Krav:

  • Minst tre års erfarenhet av kommunikation inom hållbarhet. Du ska ha kunskap om hållbarhetsområdet och den globala och lokala hållbarhetsagendan
  • Akademisk examen eller motsvarande kvalifikationer
  • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift

Som person är du självgående, prestigelös, resultatinriktad och har lätt för att bygga relationer. Du har förmågan att genom ditt arbete skapa engagerande kommunikation och delaktighet. Tillsammans skapar vi en lärande arbetsmiljö, där det finns möjlighet för dig att utvecklas och växa tillsammans med organisationen.

Placering: Placering för tjänsten är företrädesvis i Göteborg, men vi är även öppna för placering i andra orter.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Observera att sista ansökningsdatum är den 24 oktober. Ansöker gör du här www.searchandselection.se. Bifoga ditt CV och personliga brev. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ambjörn Ingvaldson på ambjorn.ingvaldson@novare.se, 0761-62 36 89.

Event

10-11 November: Annual Nordic Global Compact Meeting 2021

For information in English, see further below.

Det årliga nordiska Global Compact-mötet äger i år rum i vackra Nuuk på Grönland 10-11 november 2021, och du kan fortfarande registrera dig – både fysiskt och digitalt!

Mötet är ett unikt tillfälle att träffa och nätverka med andra nordiska företag som är anslutna till UN Global Compact. Årets möte kommer att ta upp ämnen som utvecklingen inom cirkulär ekonomi, hur vi finansierar den gröna omställningen, hur vi når nettonollutsläpp, framtida krav på mänskliga rättigheter och mycket mer – allt i ett nordiskt sammanhang och med de Globala målen och de tio principerna som ankare. Det kommer också vara ett starkt fokus på att diskutera konsekvenserna av COP26 som äger rum samtidigt.

Mötet kommer att hållas på engelska.

Deltagande på plats eller online:
För dig som väljer att delta på plats i Nuuk ges en unik möjlighet att se hur Grönland redan påverkas kraftigt av klimatförändringarna samt hur det lokala näringslivet hanterar sociala och ekonomiska utmaningar. Om du är intresserad av att delta på plats, uppmuntrar vi till att läsa igenom FAQn som finns tillgänglig på anmälningssidan som innehåller information om covid-19, researrangemang etc.
Det går även att följa och delta i större delen av mötet online.

Deltagare: 
Mötet är gratis för alla medlemmar i de nordiska Global Compact-nätverken inklusive Grönland och Island (exkl. boende, resa och måltider).

Anmäl dig senast:
Delta online: 8 november, 2021 kl. 12.00 CET
Delta på plats: 29 oktober, 2021

För mer information, uppdaterat program och anmälan, klicka nedan!

Information in English:

10-11 November | online or in-person (Nuuk, Greenland)

Each year, all Global Compact networks in the Nordics convene around topics of high relevance for the business sector. This year, the annual Nordic meeting will cover a wide range of issues such as transitioning to a green and circular economy, financing a sustainable future, safeguarding our oceans, reaching net zero emissions, and much more – everything in a Nordic context. There will particularly be a strong focus on discussing the implications of COP26 which is taking place simultaneously.

While most of the meeting will be available online, it will also be possible to attend in-person in Nuuk, Greenland. For those interested in visiting in-person, we strongly encourage you to read through the full FAQ which lists important information related to Covid-19, travel arrangements etc.

The event is hosted by CSR Greenland and Global Compact Network Denmark.

Registration deadline:
Online: November 8, 2021 at 12.00 CET
In-person: October 29, 2021

Event

20-22 September: Uniting Business LIVE!

Uniting Business LIVE connects the high-level multi stakeholder dialogues of the Private Sector Forum, the grounded local knowledge and implementation strategies in the Global Impact Forum, and partnership and leadership examples of the SDG Business Forum, into one inclusive, impactful and innovative all access global event.

Over the course of the three days at the start of the high-level opening week of the next UN General Assembly session will bring together Heads of State and Government and leaders of business, corporate sustainability UN agencies and civil society organizations to take stock of the state of the world, address gaps in progress, drive business ambition on the SDGs and highlight cooperative and actionable solutions that are ready — today.

These themes will run throughout multi-stakeholder panels, live General Assembly presentations and CEO interventions, and will encourage a global cross-sector dialogue through interactive breakout-sessions and exposition booths. 

This event is open and free of charge for all employees of UN Global Compact participant companies.

Programme

Monday 20 September
  • Private Sector Forum: high-level dialogue between CEOs, Government leaders and UN agency heads.
Tuesday 21 September
  • Global Impact Forum: panel discussions and presentations hosted by Global Compact Local Networks.
  • Young SDG Innovators Summit: platform for young professionals to share experiences and learn from sustainability champions.
Wednesday 22 September:
  • SDG Business Forum 2021: multi-stakeholder dialogue on the role of the private sector in addressing the current economic landscape and co-creating solutions for a more sustainable future. Co-organized with ICC and UN DESA.

Learn more

Registration

Event

7 October: Crash-course – Task Force on Climate-related Financial…

Get ready for valuing and disclosing your climate-related risks and opportunities – join us in this crash-course about TCFD on 7 October!

Climate change poses significant risks to the environment and society, as highlighted in the recently published IPCC Sixth Assessment Report. Companies are increasingly being asked to demonstrate how they are mitigating and appropriately pricing these risks by disclosing climate-related financial information to the market. This type of reporting shifts climate change from just a sustainability issue to a financial issue that requires the integration of climate risk into governance and risk management processes.

The Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) was set up in 2015 to deliver a set of recommendations for voluntary company financial disclosures of climate-related risks. The objectives of these recommendations is to elicit information that helps investors to assess how companies are managing future risks and to improve market pricing to prevent large shocks to the financial system.

This crash-course is an introduction to the key elements of the TCFD recommendations, including examples of good practice, and practical steps companies can take to improve their reporting.

Join us to learn:

  • Why should you value and disclose your climate related risks and opportunities?
  • How does your existing carbon/climate work tie into TCFD recommendations?
  • Four areas of TCFD disclosure and scenario analysis.
  • Top tips and advice on how to get started with TCFD reporting.
  • Best practice examples of disclosure in line with TCFD.

Event speakers:

  • Gemma Clements, Capacity Building and Engagement Manager, Climate Disclosure Standards Board (CDSB)
  • Luisa Robles, Senior Engagement Manager, CDP Europe
  • Tuomas Niemi, Manager | Resonsibility, UPM (TCFD implementation – company example)
  • Viveka Hirdman-Ryrberg, Head of Corporate Communication & Sustainability, Investor AB (TCFD implementation – investor example).

Target audience:

  • This event is for all companies (large and SMEs) who want to learn how to disclose on the financial implications of climate related risks and opportunities and get ready for the coming policy trends in that area.

Practical information:

Date & time: 7 October 2021, 09:00-11:30 CET
Online event: The crash-course will take place online. The link to the event will be sent one day in advance.
Participants: Registration is open and free of charge to all member organisations in the Global Networks Sweden, Denmark, Finland and Norway.
Registration: The last registration day is 6th October, 12:00 PM CET.
Contact: In case you have questions about the event, please get back to us on info@globalcompact.se

The crash course is a follow-up to the event ”Hur näringslivet ska lyckas med klimatomställningen – en teoretisk och praktisk genomgång” that took place on 17th June. In case you missed it, you can see the event recording here (in Swedish).

This event is organised by Global Compact Network SwedenClimate Disclosure Standards Board (CDSB) and CDP in collaboration with Global Compact Networks in DenmarkFinland and Norway.

Nyheter

Trevlig sommar!

Vi på Global Compact Network Sweden vill önska en trevlig sommarsemester och tacka alla medlemmar för ert engagemang under våren!

Sekretariatet kommer att ha begränsad tillgänglighet mellan 5-30 juli och hålla stängt 31 juli till 8 augusti.

Trevlig sommar!

Event

7 september: Praktisk tillämpning av UN Global Compacts tio…

Välkommen till Global Compact Network Swedens webbsända introduktion till UN Global Compacts tio principer!

UN Global Compacts 10 principer om mänskliga rättigheter, arbetsvillkor, miljö och antikorruption har funnits i över 20 år men är under en pågående pandemi mer aktuella än någonsin. Vi måste aktivt beakta och balansera samtliga perspektiv för att möjliggöra en hållbar utveckling.


Företrädare från tre medlemsföretag kommer presentera hur de arbetar med principerna. Fokus kommer vara på praktiska exempel och hur de tio principerna integreras i företagens övergripande hållbarhetsarbete.

Inbjudna talare är:

  • Anders Lundgren, Chief Sustainability Officer på LKAB om principerna gällande mänskliga rättigheter och arbetsrätt.
  • Charlotta Szczepanowski, Chef för Hållbarhet & Kvalitet på Coop om principerna gällande miljö.
  • Linn Lister, Chief Financial Crime Prevention Officer på Handelsbanken om principen gällande antikorruption.

Introduktionen är för alla som vill lära sig mer om de tio principerna och hur andra företag jobbar med dem i praktiken. Det är inte nödvändigt att ha hållbarhet som huvudarbetsuppgift, så bjud gärna in dina kollegor. Seminariet hålls för medlemmar i Global Compact Network Sweden. 


Praktisk information:

Tid: 7 september 2021, kl 09.00-11.00.
Webbevent: Eventet sker online. Länken till webbeventet skickas ut en vardag före seminariet.
Deltagare: Alla som är anställda hos medlem i Global Compact Network Sweden.
Registrering: Seminariet är gratis. Sista anmälningsdag är 6 september kl 13.00.
Kontakt: Har du frågor om seminariet är du välkommen att mejla till info@globalcompact.se.

Anmäl dig nedan:

Event

1 september: Aligning Your Business with the SDGs

The world is not delivering progress towards the UN Sustainable Development Goals (SDGs) at the pace or scale needed and there is a clear need for stronger business alignment with the SDGs. While it is still possible to shift the world towards a 1.5°C trajectory and achieve the SDGs by 2030, it will take urgent, scalable and multi-stakeholder action to dramatically accelerate progress.

This webinar will provide practical guidance on how companies can align their business with what is needed to achieve the SDGs by 2030. It will highlight how business can deliver impactful contributions to the SDGs and provide practical guidance to help companies advance their own work with the SDGs.

Accompanied by a keynote from a UN Global Compact representative, we will put the SDGs in a business context and highlight key considerations to help companies approach the SDGs in an impactful way. Representatives from Accenture, Neste Corporation, and Salinity will then present how they are aligning their business with the SDGs while sharing practical examples and valuable learnings.

This event is co-organized by Global Compact Network Finland and Global Compact Network Sweden.

Event speakers

  • Ole Lund Hansen, Chief, Global Operations, United Nations Global Compact
  • Anna Aulakoski, Sustainability Manager, Sustainability Development, Neste Corporation
  • Chrisanne Kouzas, Sustainability Specialist, Human Rights, Neste Corporation
  • Mira Olausson, Head of Corporate Communication & Sustainability, Salinity
  • Lovisa Bergman, Manager, Global Co-Lead for Climate and Environment Impact Area in Accenture Development Partnerships, Accenture

Target audience for the event

  • This event is for anyone who wants to learn more about the SDGs from a business perspective and understand how other companies work with the Global Goals in practice.
  • The event is suitable for both large and small companies, as well as product and service-based companies.
  • It is not necessary to have sustainability as your main responsibility, so feel free to invite your colleagues.

Practical information

  • Event Date: 1 September 2021
  • Event Time: Sweden (CEST) 09.00–11.00 | Finland (EEST) 10.00–12.00
  • Webinar: The webinar will be held on Zoom. Participants will receive the meeting link upon registration.
  • Language: English
  • Attendees: Open to all companies and organizations (participation in UN Global Compact is not required)
  • Registration: The webinar is free of charge. Last day to register is 31 August
  • Contact: If you have questions about the webinar, you are welcome to contact us via email

Global Compact Network Sweden: info@globalcompact.se
Global Compact Network Finland: info@globalcompact.fi

Registration

Nyheter

Pressmeddelande om Leaders Summit 2021

Heads of State join CEOs and UN Chiefs in calling for accelerated corporate action on sustainability  to recover better from COVID-19

More than 20,000 business leaders joined Heads of State, civil society leaders and UN Chiefs to call for increased corporate ambition to accelerate progress towards the Sustainable Development Goals by 2030 and net-zero by 2050 during extraordinary Leaders Summit.

UNITED NATIONS, New York, 16 June 2021 – UN Secretary-General António Guterres was joined by Heads of State and dozens of Chief Executive Officers and UN Chiefs at this year’s United Nations Global Compact Leaders Summit to address the converging crises of climate change, the COVID-19 pandemic, worsening social and economic inequality and unchecked corruption in order to offer a roadmap for a sustainable recovery.

Opening the Summit, UN Secretary-General António Guterres and Chair of the Board of the UN Global Compact remarked: “Only through global cooperation at an unprecedented level can we build back from the pandemic, get on track to achieve the SDGs and avert the worst impacts of climate change. Business has a central role to play. Your efforts and leadership can lift the entire world. But you need to embrace transformational change. In every sector, a much deeper, faster and more ambitious response is needed to unleash the social and economic changes demanded by the 2030 Agenda and the Paris Agreement on climate change.”

Sanda Ojiambo, CEO & Executive Director of the UN Global Compact noted that: “Events in the extraordinary year since our last Leaders Summit have proven how fragile our systems and how unequal our societies really are. Amidst a pandemic, an economic crisis and a climate emergency, business as usual is no longer an option. Instead, this is a time for ambition.”

Sanda Ojiambo also announced that Expo 2020 Dubai and the United Nations Global Compact are joining forces to hold a Sustainable Development Goals Business Forum during Expo’s Global Goals Week (16-22 January 2022), to spur further action towards a sustainable and inclusive future.

Marking the first anniversary of the Race to Zero campaign, Alok Sharma, President for COP 26, issued a strong call to action to business leaders to accelerate the transition to a net-zero world by 2050: “Race to Zero is central to our COP26 Presidency. We are urging companies and investors, cities and regions, organisations of all kinds, to sign-up. To play their part in keeping 1.5 degrees within reach. And to make clear to governments that climate action will be welcomed and not resisted across the economy.”

Over 26 hours of continuous virtual programming — including more than 100 global, regional and local sessions – leaders from business, civil society, governments and the UN reflected on the importance of collaboration and public-private partnerships and pledged to increase their ambition to achieve the Sustainable Development Goals and accelerate climate action.

In a series of sessions under the banner “Elevating Ambition for Corporate Action” the UN Global Compact’s new strategic plan for the next three years was launched to galvanize bold, rapid progress on sustainability through business transformation. It calls for enhanced corporate accountability, including cutting carbon emissions in line with a pathway to net-zero by mid century and envisions regionally-balanced growth of the UN Global Compact network. It also enables greater flexibility for business action at the local level, with companies adapting to each country’s unique context as well as seeking to harness the energy of small and medium-sized enterprises as the foundation of national and local economies. And it promotes stronger business engagement with UN partners, including partnerships to finance the 2030 Agenda.

It was also announced that the UN Global Compact SDG Ambition Accelerator programme will now be open to further participants to set and meet bold, tangible targets for sustainability. Paul Polman, Vice Chair of the UN Global Compact presented on the results of the UN Global Compact 2021 survey of companies and CEOs, in partnership with Accenture, which revealed 79 per cent of CEOs believe the pandemic has highlighted the need to transition to more sustainable business models.

During the plenary session “Financing the 2030 Agenda and the Paris Agreement”  which explored how linking “ESG” to meaningful corporate sustainability action will benefit investors and companies, the UN Global Compact CFO Taskforce committed to key performance indicators (KPIs) to measure their progress towards the implementation of  the CFO Principles on Integrated SDG Investment and Finance.

Further corporate action was called for during the CEO panel discussion “Accelerating Progress Towards Setting Science Based Targets” which looked at the key role the private sector has to play in sending strong market signals and scaling innovative solutions to present concrete, realistic plans towards a zero-carbon economy while advocating for a green recovery. The session built on the findings of a recent report from the Science Based Targets initiative, the UN Global Compact and CDP which showed that none of the Group of Seven countries’ main stock indexes are aligned with goals to limit global temperature rises to 1.5 or 2 degrees Celsius.

The session “The Road to Transformational Governance: Launching the Business Framework for Peace, Justice and Strong Institutions” discussed how to accelerate action on the “G” in ESG to strengthen business culture, ethics and performance and support public institutions, laws and systems building on the recently released SDG 16 Business Framework: A Blueprint for Transformational Governance”.

The high-level session entitled “Uniting Against Corruption: Launch of the UN Global Compact Anti-Corruption Collective Action Playbook” looked at how companies and other stakeholders from civil society and the public sector can come together to tackle corruption through a six step approach drawn from the collective action methodology.

The UN Global Compact Leaders Summit also recognised the work of ten “2021 SDG Pioneers”  who are doing an exceptional job to advance the Global Goals through the implementation of the UN Global Compact Ten Principles on human rights, environment, labor and anti-corruption.

Government speakers who participated in this year’s event included President of the Republic of Singapore, Mdm Halimah Yacob; Prime Minister of Jamaica, H.E. Andrew Holness; Prime Minister of the Republic of Korea, H.E. Kim Boo-kyum; Dr. Monique Nsanzabaganwa, Deputy Chairperson of the African Union Commission; Mr. Erick Thohir, Minister of State Owned Enterprises, Indonesia;  Ms. Marina Sereni, Vice Minister of Foreign Affairs and International Cooperation, Italy; Mr. Ville Skinnari, Minister for Development Cooperation and Foreign Trade, Finland; Niels Annen, Minister of State, Federal Foreign Office, Germany;  Ms. Birgitta Tazelaar, Vice Minister for International Cooperation, Netherlands; Ms. Jarosińska-Jedynak, Secretary of State in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, Poland; Ms. Anna Karin Eneström, Permanent Representative, Mission of Sweden to the UN; Dr. Wissanu Krea-Ngam, Deputy Prime Minister, Thailand; Mr. Soltan bin Saad Al-Muraikhi, State Minister for Foreign Affairs, State of Qatar; Howard Boyd, Chair, UK Environment Agency.

Other speakers included UN Deputy Secretary-General, Amina J. Mohammed;  Inger Andersen, Executive Director, UNEP; Michelle Bachelet, UN High Commissioner for Human Rights; Sharan Burrow, Secretary-General of the International Trade Union Confederation and Darren Walker, President of the Ford Foundation as well as more than two dozen leading CEOs including Julie Sweet, CEO, Accenture; Roberto Marques, CEO, Natura &Co; Jean-Pascal Tricoire, CEO, Schneider Electric; Francesco Starace, CEO, Enel; Paul Polman, Chair of Imagine and Vice Board Chair of the UN Global Compact; Jane Karuku, Managing Director and CEO, East African Breweries Ltd and Olukayode Pitan, CEO, Bank of Industry, Nigeria.

Notes to Editors

About the United Nations Global Compact

As a special initiative of the UN Secretary-General, the United Nations Global Compact is a call to companies everywhere to align their operations and strategies with Ten Principles in the areas of human rights, labour, environment and anti-corruption. Our ambition is to accelerate and scale the global collective impact of business by upholding the Ten Principles and delivering the Sustainable Development Goals through accountable companies and ecosystems that enable change. With more than 12,000 companies and 3,000 non-business signatories based in over 160 countries, and 69 Local Networks, the UN Global Compact is the world’s largest corporate sustainability initiative — one Global Compact uniting business for a better world. For more information, follow @globalcompact on social media and visit our website at unglobalcompact.org

For media inquiries and interview requests please contact:

Alexandra Gee +447887 804594  alex@mackworthassociates.com