Global Compact Network Swedens årsmöte 2020

Den 19 maj 2020 är det dags för Global Compact Network Swedens årsmöte då vi summerar ett händelserikt år samt blickar framåt. Delta och ta chansen att göra din röst hörd!

Årsmötet kommer att hållas digitalt.

Efter att ordinarie årsmötespunkter har avhandlats följer en inspirationsföreläsning.

Först kommer Ole Lund Hansen, chef för Global Operations på UN Global Compact och ansvarig för de lokala nätverken att ge en introduktion till det nya initiativet SDG Ambition. Initiativet handlar om att utmana tusentals företag att lyfta ambitionsnivån och stärka sina åtaganden för att uppfylla de Globala målen. GCNS har anslutit sig till initiativet och Ole kommer att berätta hur du som medlem kan engagera dig.

Därefter kommer Martin Rich, grundare och VD för Future-Fit Foundation presentera verktyget Future Fit Benchmark som kommer att vara en central del av SDG Ambition. Inför mötet rekommenderar vi att ni ser Future Fits introduktionsvideor, så att tillfället även kan användas för att ställa frågor! Det finns både en kort och en längre video att fördjupa sig i.

HANDLINGAR

Dagordning samt handlingar till årsmötet kan laddas ned här.

ANMÄLAN

Detta möte genomförs som ett webbevent. För att få åtkomst till möteslänken behöver du anmäla dig före stämman via länken nedan. Senast en vardag före mötet kommer en inbjudan med länk skickas ut till dig som är anmäld.

Vid årsmötet har varje medlem (svenskt juridisk person som är medlem i UN Global Compact) en röst och rösträtten utövas genom behörigt ombud som utsetts av medlemmen. Samtliga medlemsrepresentanter äger rätt att delta på årsmötet.